Trenutno čitaš
Ewan Rill: Stvaranje muzike vam pomaže da oslobodite svoje misli

Ewan Rill: Stvaranje muzike vam pomaže da oslobodite svoje misli

Ewan Rill je di-džej i producent sa više od hiljadu traka objavljenih na preko 100 lejbla širom sveta. Jedan od vodećih progressive house i progresiv tehno izvođača.

Delio je na stejdž sa desetinama DJ-eva svetske klase. Njegovu muziku podržavaju veterani muzičke industrije kao što su Nick Warren, Hernan Cattaneo, Guy J, Cid Inc, Dave Seaman, Nick Muir, Max Graham, Jody Wisternoff, Above & Beyond, Matt Darey, Darin Epsilon, Paul Van Dyk, Armin van Buuren, Markus Schulz i mnogi drugi.

Nedavno je jedna od njegovih traka predstavljena na kompilacijskom albumu Nika Worena: The Soundgarden, u izdanju Balance Music-a.

 

 

Zdravo Ewane, hvala ti što si odvojio vreme za razgovor sa Progresivnom Suzom. Kakva je za tebe bila 2021. godina?

Zdravo, hvala na pozivu, zadovoljstvo je moje na ovom razgovoru.
2021. je bila drugačija, sa mnogo kratkih putovanja širom zemlje. Ništa značajno, ali imao sam svoja putovanja koja su mi donela radost i pomogla da se oporavim.

 

Počnimo od tvog prvog DJ nastupa u klubu. Gde su bili tvoji prvi nastupi i sa kim – da li se sećaš nekih nezaboravnih trenutaka?

Prvi koraci su bili u dalekoj prošlosti. Nastupao sam u različitim malim mestima koja su bila organizovana u školama ili omladinskim centrima, uglavnom su to bile lokalne večernje žurke. Počelo je 1997. godine, tada sam postao deo moje omiljene školske zabave koja se dešavala svakog vikenda, 6-7 godina uzastopno. Postao sam rezident ovog malog događaja koji se obično održavao od 20 do 23 sata, svakog petka i subote, u holu škole. Imali smo profesionalno ozvučenje, cdj, ponekad gramofone, svakog vikenda je bilo oko 100 ljudi. Bila su to zaista zabavna vremena.

 

Kako se klabing scena u Rusiji menjala tokom godina i koliko često nastupaš u svom rodnom gradu?

Rođen sam u Sibiru. Imali smo neke periode u kojima je to funkcionisalo baš kao i širom sveta, možda samo u nekim vremenskim intervalima. Od 2002. godine imamo neke događaje koji se dešavaju u srušenoj staroj fabrici, ili u nekim klubovima, društvenim mestima, bioskopima čak i na terminalu aerodroma. Bio sam rezident na mnogim mestima i „klubovima“. Kasnije je otvoren klub ,,Mix“, gde smo dovodili umetnike kao što su Barry Gilbey sa Marom, Chris Scott, David Moreno, Dino Ramirez.

Zatim je osnovan veoma veliki klub, po imenu ,,Moskva“. Bilo je možda oko 5 godina napornog rada i puštao sam sa mnogim vrhunskim DJ-evima kao što su Ferry Corsten, Rank 1, Dash Berlin, Jochen Miller, Sander Van Doorn, Daniel Kandi, Ruben De Ronde, Jerome Isma-Ae, Kyau & Albert, Giuseppe Ottaviani, Sean Tyas, Sied Van Riel. Bilo je dosta žurki orijentisanih na trance, vlasnik kluba je bio fan Amnesia kluba na Ibici. Uglavnom sam imao ceo vikend, ponekad je bilo od utorka do nedelje. Ponekad sam nastupao u više od 15 gradova, od kojih su neki bili na 2-15 sati vožnje autobusom. Dakle, bio sam veoma zauzet.

 

 

Kada si prvi put počeo da se baviš muzikom i kako je izgledao tvoj prvi studio?

Počeo sam kasnih 90-ih, kada smo svi isprobavali različite programe kao što su Acid, Sound Forge, Fruity Loops, Cubase, Reason. Prvo je to bila neka vrsta vežbe jer nisam imao pravi zvuk u svom kućnom studiju. Kasnije, 2005. godine, nabavio sam Genelec ozvučenje za svoj kućni studio i posao je počeo. Odlučio sam da napravim mali bend sa mojim prijateljem Antoniom Efferosom, napravili smo projekat pod nazivom „Deep Dusk“, i izdali smo neki groovy tech i deep u Španiji i Italiji.
2009. odlučio sam da dam svoj doprinos Progressive House stilu. Od ranih 2000. progreisv je postao glavni stil muzike za mene.

 

Koliko ti je vremena bilo potrebno da pronađeš sopstveni zvuk kao producent?

Mislim da sam još uvek u potrazi za sobom. Naravno, imam svoj zvuk i izvanredan je, ali ne želim da se predugo zadržavam na njemu. Možda bih kroz 2-3 godine sa kompletnim izdanjima, postao poznatiji producent sa svojom vizijom.

 

 

Imaš više od hiljadu objavljenih traka, to je zaista veliki uspeh. Nakon toliko izdanja, kako vidiš da je tvoj zvuk evoluirao tokom godina?

Trenutno imam možda više od 1800 i mislim da je to neka nova era aktivnosti jer je to zaista nemoguće razumeti. Čak i za mene, koji imam samo neke veštine, a Ableton Live mi je zaista dao sve stvari da to bude brzo, ali da ne izgubim na kvalitetu. Što se tiče razvoja, mislim da je nova vrsta producenata kao aplikacija koja uvek dobija neke nove opcije.

Kakvi kikovi su trenutno popularni, ko je stvorio neke neverovatne zvuke, kako se to dogodilo u ovom žanru, koji sledeći žanr dolazi uskoro? Glavna stvar koju uvek pokušavam da imam na umu je da moja muzika ne treba da bude previše trance, preteška, da ima neke efekte ili ideje koje iznenađuju slušaoca, a ponekad trošim previše energije da bih bio jasniji i dostigao kvalitetniji zvuk.

 

 

Ko su neki od ruskih izvođača na koje treba obratiti pažnju?

Sviđa mi se Digital Mess, veoma kul zvuci od njega. Sam Scheme i Jiminy Hop su moji prijatelji i perspektivni producenti. Sviđa mi se Yonshov stil, i on je jedan od mojih učenika, kao i The Cobb, zaista talentovani momci. A ima ih na stotine potcenjenih.

 

Imaš više od 20 godina iskustva puštanja i produciranja elektronske muzike. Koje su najznačajnije promene u industriji elektronske muzike koje si primetio tokom svoje karijere?

Mislim da je poslednjih nekoliko godina, pre pandemije, bilo jako dobro vreme za ojačavanje elektronske muzike u svim sferama, posebno mi se dopalo kako je progresiv bio uključen u sve vrste žanrova, a ovaj stil je postao glavno “jelo“ za mnoga mesta i događaje. To mi je donelo osećaj da će nastupiti nova era sjajne, kvalitetne i sveže muzike. Trenutno ima zaista mnogo dobrih producenta koji nam daju nezaustavljiv razlog da verujemo u čistu, lepu i kvalitetnu muziku sa dubinom.

 

 

Kako bi ti lično ocenio potencijal da se izraziš kroz DJ-ing u poređenju sa produkcijom? Šta se može izraziti kroz ove dve različite discipline?

Naravno, broj 1 za mene je DJ-ing jer pomaže da se razumeju osećanja u muzici, kako ljudi plešu, dele energiju i osećaju sreću. To je zaista moj posao broj 1. Zaista volim da puštam. Što se tiče produkcije, to je bliže vašim osećanjima, obično ste sami, sa svojim mislima, zabavno je napraviti nešto posebno i jedinstveno, ali ste sami u tom procesu.

Stvaranje muzike vam pomaže da oslobodite svoje misli, izgovorite svoje reči kroz melodiju, date svoje mišljenje i svoju viziju o tome šta se dogodilo. To je zaista važno i pomaže vam da mentalno rastete. Ali DJ-ing je za mene šamanski nastup okupljanja i procesa oporavka za sve uključene. Ovo je praksa protoka energije, aktivna meditacija koja pomaže ljudima da više veruju u sebe.

 

Reci nam nešto više o tvojoj emisiji “Neos Kosmos“. U novembru prošle godine puštao si fantastičnu muziku sa vinila! Kako si osmislio naziv za svoju emisiju i šta ti je važno da svaka epizoda sadrži?

Čitaj još

Što se tiče imena, to je naziv okruga u Atini, to mesto je bilo poznato po filozofskim školama. A moja emisija je napravljena da pomogne u izgradnji novog sveta, u novoj realnosti perioda pandemije. Napravio sam ovu emisiju da bih proveo više vremena sa slušaocima, da bih prikazao više muzike putem video sadržaja. Ponekad je Neos Kosmos poput terapijske sesije sa novim predstojećim izdanjima i malim razgovorima.

Osnovna ideja ove emisije je da podelim novu muziku koju više volim da puštam u klubovima, proveravajući je prvo sa slušaocima. Vinil set je bila ekskluzivna sesija koju više volim da prikažem ljudima jednom u mnogo godina. Otkrivam svoju kolekciju starog prog i tehno zvuka, što mi pomaže da pošaljem svoju poruku – da je prava muzika tu, i da učim iz nje kako bi naša budućnost bila izražajnija kakva je bila u zlatnoj eri progresiva ranih 2000-ih.

 

 

Šta voliš da radiš u slobodno vreme?

Da putujem daleko od grada, ili odlazim do šume ili plaže. Ako ostanem kod kuće, više volim da igram igrice, neke gde ima borbe, poput ninjutsu zato što moram mnogo da odmaram. Svaki put kada uključim računar mogu da napravim traku za 1 sat, i ponekad mi sve to postane previše, i ne mogu da izdržim.

Imam dosta časova nastave, uglavnom to su dve grupe sa više od 50-60 ljudi. Svake nedelje imam časove i emisije, video snimke, sesije i nastupe. Da ne bih izgubio razum, pokušavam ponekad da igram igrice kako bih se malo odvojio od muzike.

 

Da li imaš neke ciljeve u karijeri koje bi i dalje želeo da postigneš?

Jedan od mojih najvažnijih koraka bila je sertifikacija u Ableton Live-u. Mislim da mi je to bilo najvažnije, sada radim na Akademiji i dosta vežbam u nastavnom procesu da bih postao Guru. U produkciji, još uvek postoji mnogo stvari koje želim da dostignem, poput saradnje sa nekim od velikih lejblova. Da nastupam na mnogim događajima i festivalima, možda još jednom da puštam na Fusion festivalu u Nemačkoj.

 

 

Da je Ewan Rill poznat po jednoj stvari, koja bi želeo da to bude?

Humanost je najvažnija stvar koju želim da iznesem muzikom i samim sobom. Želim da budem poznat kao dobar momak sa pažnjom i nežnošću. Svetu nedostaje humanosti, svima nam je ovo mnogo potrebno.

 

Hvala ti još jednom na ovom razgovoru. Želimo ti puno sreće u svim tvojim budućim projektima!

Hvala vama. Bilo mi je zadovoljstvo, želim da svi zajedno budemo na dobroj žurci i da se super zabavimo!

 

 

Tvoja reakcija:
DISLIKE
0
Love
0
NAH
0
OK
0
WOW
0

© 2023 Progresivna Suza. All Rights Reserved.

Nazad na početak