Trenutno čitaš
Henry Saiz: „Moj zvuk je kombinacija vrlo otvorenog muzičkog ukusa i prirodne radoznalosti“

Henry Saiz: „Moj zvuk je kombinacija vrlo otvorenog muzičkog ukusa i prirodne radoznalosti“

Producent I DJ rođen u Madridu, jedan od najsjajnijih talenata na sceni elektronske muzike, Henry Saiz je stvorio jedinstveni put u svojoj muzičkoj karijeri. Ne prateći bilo kakve trendove i odbijajući da uđe u bilo koju kategoriju sa svojim zaštitnim znakom koji kombinuje uticaje klubske muzike i širok spektar stilova poput popa 80-ih ili progresivnog rocka, da nabrojimo nekoliko, njegov stalni rast širom sveta omogućio mu je širenje sopstvene umetnosti novoj publici.

U svojim prvim danima kao DJ, Saiz je izdavao isključivo za velike etikete „sa fokusom na melodiju i zajednicu“, kako sam kaže: Renaissance, Global Underground i Bedrock. Potom je stvorio sopstvenu etiketu Natura Sonoris.
Dobitnik je nagrade DJ MAG-a za ‘’Najbolji lejbl’’ 2011. godine

Uz redovna izdanja na etiketama kao što su ‘’Last Night On Earth’’, ‘’Suara’’ i njegova vlastita ‘’Natura Sonoris’’, da nabrojimo nekoliko, on je takođe postao domaćin emisije na španskom nacionalnom radiju ‘’El Laberinto’’.

U želji da se još više približi publici, vratio se svojoj prvoj ljubavi, bendovima, sa elektronskim triom sa kojim, osim svojih solo izvođenja, takođe redovno putuje po svetu. Jedan od vrhunaca koncepta benda bio je njihov debi u Boiler Roomu 2015. godine gde su momci izveli apsolutno izvanredne performanse pune duše, moćnog groove-a, zavodljivih vokala i uzbudljivih emocija pokazujući njihov poseban pristup house muzici. Uvek težeći inovacijama i kreativnosti, Henry je krenuo na ambiciozno muzičko putovanje sasvim drugog nivoa. Putem Kickstartera pokrenuo je svetski audiovizuelni projekat koji je postigao ogroman uspeh. Ovaj pokušaj da se ispita odnos između okoline i zvuka materijalizovan je 2018. godine izdavanjem drugog albuma i filma koji su bili kombinacija dokumentarca i fikcije.

Nastupao je, i nastavlja da nastupa širom sveta. Bio je deo festivala kao što su Sonar, Glastonbury, Ultra, EXIT, Creamfields i Global Gathering, We Are Lost, i drugih, kao i kultnih žurki poput Circoloco-a na DC10 Ibiza. Henry Saiz je jedan od španskih umetnika čiji je stalni rast omogućio da svoju muziku proširi na novu publiku i bez sumnje je jedan od najsjajnijih talenata na globalnoj elektronskoj muzičkoj sceni.

 

 

Zdravo Henry, veoma smo počastvovani što imamo priliku da razgovaramo sa tobom.
Kako si i gde se trenutno nalaziš?

Zdravo! Danas se osećam dobro, hvala. U svojoj sam kući u Alicanteu, mediteranska obala Španije.

 

Kada govorimo o muzičkoj industriji, od trenutka kada su putovanja, nastupi i žurke prestali, pronašao si način da komuniciraš sa svojim fanovima putem strimova uživo pod nazivom „At home with Henry“ na Youtube-u, koji radiš često, a kasnije i na Patreonu. Koliko ti zapravo nedostaju žurke i interakcija uživo sa tvojim fanovima širom sveta?

Streaming show posledica je nedostatka publike i nastupa po celom svetu. Takođe, kada je svo ovo ludilo počelo, mislio sam da imam neku vrstu dužnosti kao artista da zabavljam svoje fanove, a I zbog nedostatka ljudske interakcije. O Patreonu, to je samo sjajan način da stvorim novu vrstu odnosa sa mojom publikom gde mi mogu pomoći u produkciji šoua i pružiti mi podršku kako finansijsku, tako i emotivnu kako bih nastavio da stvaram svoju umetnost kroz ova teška vremena.

 

Do sada si imao više od 90 epizoda koje su uživo emitovane na Youtube-u. Zašto si izabrao da kroz svaku epizodu puštaš različite žanrove koji nisu uvek povezani sa elektronskom muzikom? Da li si tako želeo da zabaviš publiku u ovom teškom periodu ili iz nekog drugog razloga?

Ja sam vrlo svestran ljubitelj muzike, iz nje dobijam pozitivne stvari bez obzira na stil ili žanr. Tako da je ovo bila odlična prilika da svojoj publici pokažem muzičke stilove koje ne mogu da puštam u klubu i da svoj muzički ukus pokažem na širi način. Generalno, ne želite da slušate vrlo energičnu plesnu muziku kada se mesecima borite sa anksioznošću prolazeći kroz lockdown ili jednostavno kada provodite toliko vremena kod kuće sa drugačijim raspoloženjem nego kao kada ste na žurci.

 

 

Da li misliš da si tokom ove godine stvorio novu vrstu konekcije sa fanovima i kako misliš da će to izgledati kada se konačno budete videli uživo? Sigurno sada imaš malo više vremena, ako možemo tako reći, da posvetiš svojoj publici širom sveta.

Definitivno je kroz svih ovih skoro 100 emisija stvoreno nešto vrlo vrlo posebno, delili smo intimnost na mnogim nivoima, a takođe provodim puno vremena u interakciji sa mojim pratiocima na YouTube-u ili privatnoj grupi koju imam sa članovima svog Patreona, tako da da, definitivno intenzivna i čvrsta veza.

 

Ako se vratimo malo na početak tvoje karijere, možemo pronaći da si ranije bio u black metal fazonu. Šta te je inspirisalo da promeniš smer i pređeš na elektronsku muziku? Znamo da je tvoj otac bio prilično uticajan i upoznao te sa Jean Michel Jarre-om kada si imao devet godina. Možeš li se prisetiti tog vremena i reći nam nešto više o tome?

Na mene je neminovno uticao svaki muzički stil koji sam slušao i svirao, godinama sam svirao black metal, ali i progresivni rok, jazz-fusion, experimental… Sva ta muzika oblikovala je moju umetničku viziju tokom godina, i definitivno rani pioniri elektronske muzike poput Jean Michel Jarre, Vangelis, Wendy Carlos, Tangerine Dream i drugi, stvorili su veliki uticaj u mom umu i uveli me u elektronsku muziku. Hvala tata! 🙂

 

 

Imaš prepoznatljiv zvuk, vrlo jedinstven i zadivljujući. Kako si ga izgradio? I koliko je važno mentalno izazivati sebe za sopstveni kreativni proces?

Za mene, ako nešto na kreativnom polju ne predstavlja izazov na nekom nivou, to jednostavno nije zanimljivo. Moj zvuk je kombinacija vrlo otvorenog muzičkog ukusa, prirodne radoznalosti i cilj mi je da prevaziđem sopstvene granice kada pristupam umetničkom projektu i snažnom osećaju samozahtevanja i perfekcionizma.

 

U tvom prvom debi albumu pod naslovom ‘’Reality is for those who are not strong enough to confront their dreams’’ ljudi su imali priliku da učestvuju u stvaranju tog remek-dela slanjem zvukova koje su snimili. Koliko ih je poslato? Možeš li da objasniš koncept neobičnog metoda koji si koristio za prikupljanje snimaka za album?

Moji fanovi su mi poslali više od 150 snimaka, smatrao sam da je dobra ideja povezati moju publiku sa albumom, ne samo slušajući ga kad bude gotov, već i kao deo procesa stvaranja, neki od snimaka su na kraju bili vodeći deo pesama, takođe sam imao priliku da radim sa vrlo posebnim zvukovima preuzetim od ljudi širom sveta.

 

 

Radio si muziku za televiziju i produkciju. Na kakvim si projektima konkretno radio?

Nekoliko godina sam radio u produkcijama za Disney, Nickelodeon i puno reklama. Uglavnom u režiranju i produciranju, dizajn zvuka i muziku za animirane serije. Veoma zabavno, ali ne tako obogaćujuće kao baviti se sopstvenom muzikom.

 

U aprilu 2018. pokrenuo si ambiciozni projekat stvarajući 10 numera, audio vizuelni album pod nazivom ‘’Human’’ koji obilazi svet, spajajući prirodu, umetnost u nešto što nikada ranije nije viđeno u svetu elektronske muzike. Razgovarajmo o ideji koja stoji iza projekta. Zašto audiovizuelni projekat?

Oduvek sam želeo da pokušam da prevedem suštinu mesta/kulture/emocionalnog predela/vibracije (nazovite to kako god želite), u muziku, i nije imalo smisla da se tako nešto napravi i taj isti proces ne pokaže publici, tako da je prirodno postao audiovizuelni album.

 

 

’’Human’’ je bez sumnje tvoj najveći projekat koji nije bio lak zadatak. 10 mesta na planeti, 10 numera, 10 filmova… Put oko sveta kroz različite zvučne slojeve, spoj elektronske, house, indi, elektro-pop muzike. Šta je posebno u vezi sa ovim mestima koja si odabrao za projekat i kako je prošlo celo iskustvo tokom tog putovanja, sa meštanima itd?

Takvo epsko delo, iskustvo koje ću zauvek pamtiti i bezvremenski interaktivni album koji je stekao kultni status, što je i bilo glavno. Proces odabira bio je mešavina između mesta koja smo već poznavali i voleli i mesta koja su uvek simbolizovala nešto važno u vezi sa čovekom i njegovim odnosom sa okolinom. Posebna mesta koja puno govore o našoj suštini.

 

Da li možemo očekivati slične projekte u budućnosti?

U današnje vreme sa ovom pandemijom i čudnim godinama koje dolaze, nisam siguran da li bi to uopšte bilo moguće, ali već imam neke ideje o stvaranju virtuelnog iskustva u nečemu sličnom. Virtuelna stvarnost je tu da ostane i smatram da je to fascinantna tehnologija.

 

Prošle godine si objavio trilogiju EP-a ‘’Digital Mirages’’, koja je stekla značajnu pažnju i podršku cele scene. Takođe, pokrenuo si sopstveni brend, žurke pod nazivom ‘’Mirage’’. Kakvi su bili rezultati? Možeš li da nam objasniš koncept ove trilogije i da li planiraš da proširiš ’’Mirage’’ širom sveta?

Koncept ‘’Mirage“ danas je nešto vrlo povezano jer živimo u prilagođenoj stvarnosti koju smo stvorili, većina mog umetničkog izraza je oko ideje šta je stvarno, a šta nije, a takođe volim i ideju stvaranja zabave sa neverovatnim vibracijama i odličnim mestom za ljude da opušteno komuniciraju i uživaju u muzici nekoliko sati, to je koncept ‘’Mirage-a’’, a takođe i trilogija ‘’Digital Mirages’’ govori o tome kako kroz tehnologiju možemo stvoriti nove svetove koji će sadržati I naše uspomene. Nadam se da će se ovo s***e od COVID-a konačno stabilizovati kako bih mogao da prikažem ovaj koncept žurki i u druge zemlje poput Srbije. 🙂 

 

 

Produciraš više disko orijentisan materijal pod pseudonimom Hal Incandenza. Kakve planove imaš za budući rad ili izdanja pod ovim imenom?

Objavljujem 2-3 albuma/EP-a kao Hal Incandenza u narednim mesecima, prvi je prilično urbana muzika orijentisana na RNB-vaporwave gde ću pevati na španskom, tako da definitivno nešto što od mene niste čuli, ali je nešto što mi se zaista svidelo tokom lockdown-a. Jedva čekam da objavim.

 

Da li misliš da se muzika koju produciraš promenila, ako uopšte jeste, od vremena kada si počeo da stvaraš elektronsku muziku, tokom tvojih ranih do najnovijih izdanja?

Stalno se menjam i razvijam u svim aspektima svog života, što mislim da je zdravo i neophodno, a to se odnosi i na moju muziku. Kako sam se promenio? Nisam siguran jer promene nikad ne prestaju i stalna evolucija ne vodi verovatno nigde posebno. Ako moram da budem precizniji, rekao bih da obraćam još manje pažnje na ono što rade drugi producenti i samo radim po svom, to sam uvek radio, ali sada imam još snažniji osećaj da mudro radim sve što mi se dopada.

 

Tvoj prvi nastup u Srbiji bio je pre četiri godine na EXIT festivalu (Novi Sad), u B2B setu sa Hernanom Cattaneom koji je privukao veliku pažnju. Da li imaš neko posebno sećanje koje možeš podeliti sa nama sa te žurke?
Nakon toga, 2017. godine prvi put si nastupao u Beogradu, uživo sa svojim bendom. Možeš li nam reći kakav je tvoj utisak o lokalnoj publici bio tada u poređenju sa ovim sada?

Bio je to jedan od najboljih nastupa u mojoj karijeri, puštati na tako kultnom mestu i festivalu sa mojim dobrim prijateljem Hernanom bilo je neverovatno, nadam se da ćemo moći to da ponovimo jednog dana. 🙂  Srpska publika je bila neverovatna za mene i moj bend, uvek super prijatna i gostoljubiva i sa najboljim vibracijama, zaista volim da nastupam u Srbiji.

 

 

Da li imaš neki hobi osim muzike? Kako provodiš svoje slobodno vreme?

Da, imam ih mnogo, uvek zaokupim misli, neki drugi hobiji koje imam su priroda i životinje, neobične teme poput ufo fenomena i istorije i kulture uopšte, psihologija (posebno proučavanje psihopatije), akvaristika, uzgajanje kanabisa, virtuelna stvarnost i neke odabrane igre, umetnost uopšte, dizajn …
Ne znam, vrlo sam radoznala osoba.

 

 

Veliko hvala na tvom vremenu i nadamo se da se vidimo uskoro ponovo u Srbiji.

Jedva čekam to, jedna od mojih omiljenih zemalja za nastup!

 

Tvoja reakcija:
DISLIKE
0
Love
2
NAH
0
OK
0
WOW
0
Pogledaj komentare (0)

Ostavi odgovor

Tvoja email adresa neće biti objavljena.

© 2024 Progresivna Suza. All Rights Reserved.

Nazad na početak