Trenutno čitaš
Guy Mantzur: Budućnost muzike je u rukama mladih producenata

Guy Mantzur: Budućnost muzike je u rukama mladih producenata

Jedan od lidera globalne progressive house scene, vizionar iz Tel Aviva, nagrađivani producent i međunarodno priznati DJ, Guy Mantzur, umetnik koji je bezuslovno spreman da podrži i druge muzičare i iskaže zahvalnost onima koji su njemu pomogli na putu ka uspehu.

Iz svoje baze Tel-Aviva, Guy se opredelio za elektronsku muziku ukrštajući sve žanrove, progressive house, techno ili tech-house. Njegovi radovi su se redovno pojavljivali u mnogim TV emisijama, filmskim muzičkim zapisima i kompilacijama širom sveta, dok su njegove produkcije donosile nebrojene priče o uspehu kako na top listama, tako i na plesnom podijumu.

Pored svojih studijskih talenata, Guy je suvlasnik i A&R minhenske izdavačke kuće “Plattenbank“ zajedno sa Yaniv Talom. Njegova muzika je često na vrhu liste Beatport, a puštaju je i podržavaju najveća imena širom sveta.

Poslednjih godina afirmisao se kao DJ I producent, prepoznatljiv po svojim jedinstvenim hipnotičkim melodijama i zvuku koji vas mogu odvesti u svemir i nazad.

 

 

Zdravo Guy, hvala na Vašem vremenu za ovaj intervju. Uzbuđeni smo što ćemo razgovarati sa Vama. Kakvu izazovnu godinu smo ostavili za sobom, zar ne? Osvrćući se na to, da li se osećate pozitivno i optimistično povodom godine koja je pred nama?

Hej, hvala što ste me pozvali! Da, ova godina je bila izazovna i verujem da će biti I ova koja je pred nama, iako je situacija još uvek nejasna, ali ja sam optimista po prirodi, tako da mogu videti svetlost na kraju ovog perioda. Mogu da primetim da su neka mesta počela da se prilagođavaju novoj situaciji i postoje male žurke koje se vraćaju u život, nadam se da će to prerasti u normalan oblik koji toliko volimo.

 

Kakva je bila muzička scena u Tel Avivu kada ste počeli da se bavite elektronskom muzikom? Možete li da podelite neke uspomene iz dana kada ste napravili prve korake u DJ-ingu?

Prve godine elektronske muzike u Tel Avivu bile su neverovatne, bilo je zlatno doba muzike, a mislim da su čak i ovde napravili prvu globalnu underground žurku ikada. Nekada smo svakog vikenda imali puno velikih žurki i mnogo klabera koji su plesali na otvorenom, u blizini plaže. U jednoj noći ste mogli da slušate Sashu, Digweed-a i Faithless-e uživo u drugom delu grada.

 

Pronalazeći uticaje u Tech House-u, Techno-u i proper Progressive House-u, Vi kreirate svoj prepoznatljiv muzički model koji Vas izdvaja kao vrhunskog DJ-a/producenta širom sveta. Prepoznatljivi ste po svojim jedinstvenim hipnotičkim melodijama i zavodljivom gruvu. Kako biste definisali svoj zvuk i opisali njegov razvoj tokom godina?

Pretpostavljam da je činjenica u mojim korenima, muzičar sam koji je svirao gitaru i klavir i voleo da sluša Pink Floyd, Neil Young, Portishead, itd. koji su mojoj produkciji dali osećaj živih i vrlo emotivnih vibracija. Za mene je veoma važno da muzika ne bude jednolična i da ima elemente koji mogu dotaći na mnogo načina. Naravno, to je moj ukus, ali najvažnije za mene je da će me muzika oduševiti dok radim na njoj ili je puštam, a ostalo je na publici da odluči.

 

 

Koliko je zapravo melodija važna za progressive house? Da li mislite da je bitna prilikom stvaranja trake?

Progressive house obično dolazi s melodijama ruku pod ruku, ali nije neophodno da je svaka melodijska numera progresivna, pečat progresivnog zvuka takođe govori o stvaranju priče, nadogradnje, ponekad ubacite brejk koji može učiniti da se izgubite u njemu, u tome je lepota onoga što osećate.

 

Hajde da malo porazgovaramo o Vašem procesu stvaranja, šta čini Vaš studio? Koji hardver/softver najčešće koristite i zašto? Da li postoji sastavni deo opreme koji koristite u svojim produkcijama, ako da, zbog čega?

Dugo godina koristim Cubase, obožavam to i pretpostavljam da sam se navikao. Takođe koristim puno analognih stvari i outsource sintisajzere, imam Polly evolver Dave Smith, Prophet 6 Dave Smith, Juno 60, gitare i outsource efekte, daje mi puno inspiracije kada sviram na pravim klavijaturama pritiskajući dugmad.

 

Koju traku je bilo najizazovnije napraviti i zašto?

Mislim da su trake sa vokalima koje sam radio sa Khen-om bile veoma izazovne jer smo morali da kombinujemo puno elemenata I rad sa pevačima uz stalno snimanje vokala. Rad sa vokalima i tekstovima za mene je uvek izazov jer želite da reči imaju posebno značenje i ponekad je teško ne upasti u sirove rečenice.

 

 

Kritičari, kolege i ljubitelji muzike su obožavali oba Vaša debitantska albuma, “Moments“ (2013), kao i saradnju sa Saharom Z “Time“ (2014), za izdavačku kuću “Lost & Found“.
Da li je bilo nekih većih izazova tokom njihovog stvaranja? Šta čini dobar album za Vas?

Hvala na prelepim rečima. Da, oba albuma su se mnogima dopala i zahvaljujem svim ljudima na neverovatnim komentarima. Mislim da bi dobar album trebao doći iz duboke potrebe da nešto kažete, ispričate svoju ličnu priču, a kad to budete mogli, ljudi se mogu povezati sa intimnijim delom vas.

 

Vi ste A&R i suvlasnik etikete “Plattenbank“ sa sedištem u Minhenu. Zbog čega ste odlučili da počnete da radite na svojoj etiketi? Kako birate artiste i šta posebno treba da se istakne za Vas?

Imam neverovatnog saradnika Yaniv Tal, vrlo je profesionalan u poslu i drago mi je što ga imam pored sebe. Pokrenuli smo izdavačku kuću zajedno sa prvim EP-om pod nazivom „City Lights“, koji je on potpisao i u jednom od naših razgovora rekao sam mu da želim da pokrenem izdavačku kuću, pa mi je predložio da zajedno s njim radim “Plattenbank“, i dalje radimo zajedno. Tako super osećaj kada pronađete dobru muziku za svoju etiketu, to je kao poput pronalaska dijamanta. 🙂

Naš plan za lejbl je dobra muzika, volimo i da pronađemo nove umetnike i pružimo im platformu za puštanje muzike, mislim da je budućnost muzike u rukama tih mladih producenata jer će oni biti sledeća generacija, pa je veoma važno paziti na njih, oni takođe imaju lepu muziku, tako da svi na kraju dobijaju.

 

Čitaj još

 

Bili ste deo festivala “We are lost“ (Lost & Found), da li mislite da je događaj postigao svoje početne ciljeve? Kakve anegdote možete iz toga podeliti, kakvo je bilo to iskustvo?

Deo sam Lost & Found od početka, Guy J je jedan od mojih najboljih prijatelja i radimo puno stvari zajedno, započeli smo sa žurkom od 80 ljudi u malom klubu u Holandiji, a naš poslednji festival brojao je 7000 ljudi u Argentini, moja veza sa Guy-em i lejblom mi je puno dala i volim način na koji se stvari razvijaju za lejbl. Uvek je poseban dan kada pravimo žurku “Lost&Found“, DJ-evi, publika i svi ostali su povezani kao zajednica.

 

Govoreći o ovome, kao što već znamo, Vi ste deo prave muzičke porodice zajedno sa Guyom J, Khenom, Chicolom, Saharom Z … Zašto mislite da progressive house scena iznad svih ostalih stvara tako bliska prijateljstva i podršku među svojim izvođačima?

Mislim da je to zato što se ova muzika gradi na emocijama, tako da su ljudi opušteniji, ljubazniji i otvoreniji jedni prema drugima, oni ne samo da se zabavljaju zajedno, već dele emocije, uzbuđenja i osećanja, otvaraju svoja srca jedni drugima.

 

 

Da li planirate još neka izdanja ili projekte u narednim mesecima koje možete da nam otkrijete?

Da, ali još uvek ne mogu da pričam o određenim detaljima. Mogu da kažem da ću se vratiti lejblu “Lost & Found“ ove godine, a takođe ću imati i prvi EP na mojoj novoj etiketi “Moment“. Biće više informacija uskoro.

 

Veliko hvala na ovom razgovoru. Da li biste poručili nešto za kraj čitaocima?

Nedostajete mi, nedostaje mi plesanje sa vama, nedostaje mi da gledam vaša nasmejana lica i siguran sam da ćemo opet svi zajedno plesati.
Volim vas sve.

Guy Mantzur

 

Tvoja reakcija:
DISLIKE
0
Love
2
NAH
0
OK
0
WOW
0

© 2023 Progresivna Suza. All Rights Reserved.

Nazad na početak